قديم 12-28-2010, 06:33 PM   رقم المشاركة : 13 (permalink)
mЯ.5Я4b

الصورة الرمزية mЯ.5Я4b

mЯ.5Я4b غير متواجد حالياً

إحصائية الترشيح

mЯ.5Я4b is on a distinguished road

اقتباس
مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ViRuS Qalaa
شكرا لك على الموضوع الرائع

ثانيا : فكرة الموضوع رائعة

لكن حسب ماتقول العالم ان الاختراق يتم فقط عن طريق الشل فهذا شيء مخطيء لان الاختراق بكافة الاصناف وطرق الاختراق كثير جدا جدا .
الاختراق جهاز الأدمان , اختراق الايمل , اختراق السي بنل , اختراق عن طريق الهندس العكسية , ووووو.. الخ الف طريق لو تفكر شوية .

لكن كل هذا يودي الى شيء واحد فقط هو : تنفيذ الاومر على النظام المحترق وجمع المعلومات والاتصال بقاعدة البيانات واختراق الهدف او البرامج المنصبة على server

طيب اذا تعرف الاختراق عن طريق البروتات والبرامج السيرفر ؟
ممكن ناقش هذا الموضوع !

لكي توصل الى الحقائق ,
والحقيقة هي الحصول على صلاحية نستطيع أن ننفذ منها أومر السيرفر وجمع المعلومات .
لي فهمنا هو الشيء الوحيد هو الحصول على صلاحية تنفذ الاومر والشل كما معروف هو ملف مكتوب بلغة برمجية يمكن hacker على السيطرة على السيرفر كلة وليس الموقع فقط , والشيء الاساسي بعد رفع الشل وتخطي الحماية هي concat server وتنفيذ Command Prompt لحصول على صلاحية العالية في السيرفر مثلاّ Root

طبعا الاختراق المتقدم او الاختراق عن طريق البرامج كثيرة جدا وكمان لو تفكر شوية تحصل على اشياء قد تنهدش

وتحياتي لجميع ..

على فكره انتا الوحيد اللى فهمت غرضى من النقاش وفكره الموضوع

انتا فهمت انى عايز اوصل للشباب طرق اختراق بعيد عن الشل او بمعنى اوضح نرفع المستوى شويـه بفكره بعيدعن الشل
مثلاما انتا قولت سحب الاميل او تطير السى بنل او او ف طرق كتير ممكن منها تحصل على معلومات وصلاحيات اكتر من اللى الشل يعطهالك بكتير جدا جدا
هوا اينعم الموضوع بياخد شويـه وقت لاكن النتايج بتكون مش بطاله

اقتباس
طيب اذا تعرف الاختراق عن طريق البروتات والبرامج السيرفر ؟
ممكن ناقش هذا الموضوع !

انا معاك ياغالى فى اى نقاش تحبـه اذا كان فى حدود العلم ونطلع منه بنتايج كويسه

احترامى ليك ولكلامك
اخوك
التوقيع

/ Gr337z // No FRienDs

lllxllllllxlll@yahoo.com
Cash-m3n@hotmail.com